Jak stworzyć zdrową i jednocześnie przyjazną przestrzeń dla ucznia? | Demos trade Sp. z o.o.
Ukryj asortyment Asortyment
Jak stworzyć zdrową i jednocześnie przyjazną przestrzeń dla ucznia?

Jak stworzyć zdrową i jednocześnie przyjazną przestrzeń dla ucznia?

Jak stworzyć zdrową i jednocześnie przyjazną przestrzeń dla ucznia?
Edukacja na odległość jest obecnie problemem, z którym boryka się większość gospodarstw domowych. Uczniowie z dnia na dzień wymieniali ławki szkolne na środowisko domowe, w którym spędzają większość czasu. Dlatego ważne jest, aby stworzyć przestrzeń, w której uczeń nie tylko odpoczywa, ale także potrafi wypełniać swoje obowiązki edukacyjne.

Pokój ucznia to przestrzeń, w której trzeba połączyć strefy na wszystkie czynności, do których dorośli mają pokój dzienny, gabinet i sypialnię. Dlatego jeśli pozwala na to przestrzeń, dobrze jest stworzyć strefę do spania i wypoczynku, strefę do pracy, czyli szkolnych obowiązków i strefę do zabawy. W strefie roboczej priorytetem jest biurko. Nie obowiązuje już stara złota zasada, że pod oknem warto postawić stolik. Dzisiaj dzieci i młodzież używają komputera do zadań szkolnych i rozrywki. Dlatego nie jest właściwe, aby ekran był oświetlany bezpośrednio od tyłu, a stół stał pod oknem. Biurko wymaga stabilnych nóżek (dostępne są również podstawy regulowane elektrycznie), a gniazdka elektryczne w blacie z pewnością doceni każdy nastolatek.

W naszej realizacji użyliśmy dekoru EGGER DTDL H1344 ST32 Dąb Sherman koniakowy brąz, który przywołuje domową, przyjemną atmosferę. 

Projektując wnętrze dla nastolatków, najważniejsze jest, aby zrobić to razem z nimi. Dzieci od około 10 roku życia zaczynają mieć wyobrażenie o tym, co lubią i jak powinna wyglądać ich przestrzeń. Mają już swoje ulubione kolory i przy dobrym przywództwie projektanta mogą zdecydować, jaki materiał chcieliby mieć w swoim pokoju. Dobry wywiad z uczniem na temat jego pomysłów na to, jak powinien wyglądać pokój, to inwestycja, która zwraca się trzykrotnie. Po raz pierwszy w postaci satysfakcji ucznia, który będzie mógł odpocząć i wykonywać obowiązki w pokoju. Po drugie, w bardziej odpowiedzialnym zachowaniu w stosunku do wyposażenia pokoju i porządku, a po trzecie, może to być niesamowity proces odkrywania własnej tożsamości ucznia i jego rozwoju osobistego.